5 tipů pro znovuzískání životní i pracovní energie

Inspirace

Sedíš v kanceláři zavalen prací, cítíš vnitřní neklid, snažíš se koncetrovat, ale přesto nevíš, kde začít, do čeho se pustit nejdříve.

Během dne děláš věci, které tě nebaví a nikam tě neposouvají. Cítíš se unaven a bez energie. Aktivity, kterým se věnuješ, nejsou ty, které tě dobíjejí, ty, z kterých máš pocit uspokojení a nadšení.

Večer jsi unaven, den byl nabitý a neměl jsi ani chvilku volnou. Uvědomuješ si však, že si svůj čas věnoval schůzkám, poradám a činnostem, které nic vlastně neposouvají dál. Jsi unavený, ale nemůžeš usnout, protože stále myslíš na práci.

Pokud se ti z výše uvedeného popisu zdá něco povědomé, pak pro tebe máme pět jednoduchých triků. Ty ti dodají ztracenou energii a pomohou ti se posunout.

1. UJISTI SE, ŽE VÍŠ, CO CHCEŠ, A PROČ TO CHCEŠ

Stanov si, čeho chceš tento měsíc nebo i rok dosáhnout.
Jsou cíle jasné? Reálné?
Proč jich chceš dosáhnout? Co tě na tom láká? Co ti to přinese? A je tento důvod dostatečnou motivací k tomu, abys každý den udělal další kroky pro přiblížení se k těmto cílům?

2. VŠE SE MĚNÍ, NIC NENÍ TRVALÉ

Nezapomínej, že vše kolem nás se neustále mění. Měníš se i ty. Vyčleň si čas na revizi cílů a ověřuj, zda stále platí nejen ony, ale i tvoje motivace.

3. TÝDENNÍ PLÁN - PRACUJ V SOUČASNOSTI, ALE VŽDY S OHLEDEM NA BUDOUCNOST

Při pohledu na dlouhodobé cíle si definuj měsíční nebo kvartální milníky, které na cestě k velkým cílům ukáží, že jdeš dobrým směrem. Díky nim se nebude cesta za tvými cíli zdát tak nekonečně dlouhá.
Najdi si pravidelný čas každý týden (neděle večer / pondělí ráno), kdy si sepíšeš týdenní plán, „to do list“ na další týden. Co a kdy musíš tento týden udělat?
Bez týdenních plánů totiž hrozí, že zaměníš věci, které jsou urgentní, s těmi, které jsou skutečně důležité z pohledu naplnění tvých cílů.
Při této příležitosti můžeš také zrevidovat velké, roční cíle.

4. ROVNOVÁHA JDE RUKU V RUCE S DLOUHODOBOSTÍ

Při plánování svého času mysli na sebe - pokud se nebudeš cítit dobře, pravděpodobnost dosažení cílů v dlouhodobé perspektivě výrazně klesá. Ptej se sám sebe:
Věnuješ dostatek času tomu, aby ses cítili psychicky a fyzicky dobře?
Trávíš čas se svými přáteli?
Věnuješ dostatek času své rodině?
Nemáš dojem, že ti někde něco utíká?

5. UVĚDOMĚNÍ PŘEDCHÁZÍ ZMĚNĚ

Chyby nám pomáhají najít správnou cestu. K tomu je však nutné si je nejprve uvědomit.

Ve svém časovém rozvrhu věnuj dostatek času vyhodnocení uplynulého období a plánování toho, co v příštím týdnu udělat jinak.

Udělal si vše, co sis naplánoval? Pokud ne, proč?
Budeš-li dělat stejné věci, se stejnými lidmi a stejným způsobem, těžko nastane změna, kterou očekáváš a ty se nikam neposuneš.

Vše je ve tvých rukou.

Prohlédni si konkrétní šéfy na winwinjob.cz, s kterými můžeš pracovat.

Mohlo by tě zajímat

Šéf z generace X nebo Y?

O generačních rozdílech toho bylo napsáno již hodně. My jsme si ale řekli, že porovnáme generační rozdíly u šéfů a jejich stylů. Snad ti tento článek pomůže udělat si jasno...

Přečti si více

Pro a Proti: HIERARCHIE vs. ROVNOST

Protože svět není černobílý - neexistuje dobrá nebo špatná odpověď. Vše má vždy svá Pro a Proti. Jedna varianta je pro někoho vhodnější a druhá zase pro jiného. Ujasni si,...

Přečti si více