Employer branding - odraz reality nebo naleštěná krabička?

Jak si správně vybrat

Většina společností v posledních letech pracuje na tvorbě a budování své značky zaměstnavatele.
Tedy ovlivnění vnímání značky lidmi za účelem PŘITÁHNOUT, NADCHNOUT A UDRŽET si ty pravé lidi.

V zásadě máme na trhu několik tipů firem:

1.ODRAZ REALITY - ty, o kterých se ví, jaké jsou.

2.NEVYUŽITÁ PŘÍLEŽITOST - ty, o kterých se navenek moc neví, přesto jsou tam lidé zapálení, nadšení a rádi tam pracují.

3.NALEŠTĚNÁ KRABIČKA - ty, o kterých se navenek říkají perfektní věci, ale lidé uvnitř by vám řekli, že skutečnost je jiná. Každý z nás se dříve či později setká s každou z výše uvedených firem.

Firmy typu 2. a 3. díky tomu, že se jim nedaří navenek působit takoví jací skutečně jsou, mohou přilákat lidi, kteří se k nim ve skutečnosti vůbec nehodí.

Protože můžeš být zklamaný, když se do takové firmy dostaneš, nezapomeň mít během celého výběrového řízení oči otevřené a dobře se ptát. Vnímej to, jak rychle firma reaguje, jakým způsobem s tebou lidé mluví, jak lidé z firmy fungují i mezi sebou navzájem. Vnímej atmosféru ve firmě. Můžeš si nechat ukázat místo, kde budeš doopravdy pracovat a seznámit se s lidmi, se kterými budeš přímo dělat. Lépe si potom uvědomíš, jestli ti firemní prostředí a nejbližší lidé budou vyhovovat.

Šéfům pak vždy doporučujeme, aby říkali věci tak, jak jsou. Ušetří tím čas na obou stranách a zvýší šanci, že si k sobě přilákají lidi, které bude práce skutečně bavit.

Prohlédni si konkrétní šéfy na winwinjob.cz, s kterými můžeš pracovat.

Mohlo by tě zajímat

Jak se liší pracovní režim tvůrců a manažerů

Autorem tohoto článku je Paul Graham, spoluzakladatel Y Combinator. Paul Graham Od roku 2005 financoval na 1000 startupů, mj. Dropbox, Airbnb, Stripe nebo Reddit. Překlad Petr Staníček. Jedním z důvodů,...

Přečti si více

Vzkaz od zkušených zájemců o práci pro šéfy

Po několika měsících, kdy dává WinWinJob.cz možnost najít si nového šéfa a díky němu adekvátní a zajímavou práci, jsme se rozhodli udělat malý průzkum. Zeptali jsme se lidí, kteří...

Přečti si více