Jak si vybírají lidi do In creative

Ze zákulisí firem

Čeho si na uchazečích o práci všímá marketingová agentura In creative? A jak vůbec vypadá život v kreativním týmu? Přečtěte si článek Michala Olberta.

Jak si vybíráme lidi do In creative?

Zkušenosti nejsou všechno

Jsme brněnská online marketingová agentura In creative. Letos oslavíme 4 roky od svého vzniku. Začínali jsme jako malá firma zabývající se prohlídkami Google Business View a brzy jsme přešli na široké portfolio produktů z oblasti online marketingu.

Jak rostl počet klientů, rostli jsme i my, a to nejen co do počtu zaměstnanců, ale především co do hloubky zkušeností i profesionality. Nový rok jsme zahájili v nových moderních kancelářích v Brně na Křenové.

Jak si vybíráme budoucí kolegy?

V In creative klademe velký důraz na měkké dovednosti a na osobnostní rovinu uchazeče. Je pro nás zásadní, aby se potenciální kolega ztotožnil s firemní kulturou a aby měl podobně nastavené hodnoty a očekávání.

Při výběru budoucích kolegů z těchto zásad neslevujeme. U každého člověka, který se k nám dostane na osobní pohovor, především sledujeme, jak přemýšlí a jak zapadne do kolektivu firmy i do složení konkrétního týmu. Zkušenosti jsou důležité, ale nehrají rozhodující roli.

Již několikrát se nám stalo, že jsme odmítli uchazeče, který – přestože naprosto splňoval „technické” požadavky na pozici – neshodoval se s námi v pohledu na firemní kulturu či v přístupu k práci. Takový člověk by u nás ve finále nebyl spokojený.

Onboarding u nás není nuda

Protože víme, jak náročné bývá administrativní kolečko při nástupu, usnadňujeme ho novým zaměstnancům, jak to jen jde.

Máme vytvořený onboarding portál v Google Sites, tedy vlastní webovou stránku v rámci naší domény, která postupně provází nové kolegy fungováním firmy. Představí jim celý tým, strukturu firmy a pomůže jim projít všemi administrativními záležitostmi prvních dní (formou odškrtávacího to-do listu). Toto samozřejmě ušetří práci i personálnímu oddělení.

Vzdělávání je pro nás zásadní

Víme, že pokud má člověk vůli na sobě pracovat, dokáže se mnoho věcí rychle naučit a posouvat se vpřed. Sebevzdělávání a posun zaměstnanců jsou důležité stavební kameny fungování firmy, a to nejen ve startupu.

Víme, že s tím, jak rostou lidé, roste i firma. Nejednou jsme v průběhu času u kolegů objevili talent přesahující rámec jejich pracovní pozice. Tito kolegové se pak mohli vypracovat na jinou pozici, případně jsme jim tu jejich upravili na míru. V tomto vidíme obrovskou výhodu startupového prostředí. Máme také několik interních projektů, se kterými přišel někdo z týmu. Pokud má někdo zajímavý nápad, rádi ho zrealizujeme (a také odměníme).

V In creative vytváříme takové podmínky, aby se lidé mohli posouvat nejen co do zkušeností a znalostí, ale i v jiných oblastech. Každý zaměstnanec má vlastní „rozpočet” nejen na různé vzdělávací kurzy, ale i na aktivity, kterým se chce věnovat (třeba kurz šití nebo kurz japonštiny). Je možnost nakupovat si knížky dle zájmů či využívat další benefity, které máme, třeba MultiSport kartu.

Pod pokličkou In creative

Když k nám přijdete na návštěvu, určitě vás hned zaujme osm vět napsaných na zdi v jídelně. Je to naše firemní kultura, kterou chceme mít stále na očích – takový náš genius loci.

Přestože máme již 23 zaměstnanců, stále spolu rádi společně trávíme čas a i v tomto počtu vymýšlíme společné aktivity. Brzy nás čeká sjíždění Svratky, společné focení nebo výlet po krásách Pálavy. Po celé léto máme zarezervovaný kurt na beach volejbal.

Ani život v kancelářích u nás není nuda, společně slavíme narozeniny, máme pravidelné firemní snídaně nebo tematické dny, jako třeba naposledy smoothie day. Na našem Facebooku a Instagramu si můžete prohlédnout spoustu důkazního materiálu. :)

Michal Olbert marketingový ředitel a majitel In creative