Chcete získávat správné lidi? Zapojte do náboru šéfy

Inspirace

Přitáhnout správné lidi je na současném trhu práce leckdy nad možnosti HR. S trochou nadsázky říkám, že nábor není úkol HR. Podle mého názoru má být tým Human Relations (častěji se setkáte s označením Human Resources, lidské zdroje, to ale ode mě neuslyšíte) zejména podporou šéfů, kteří jsou primárně zodpovědní za své týmy. Podobně jako rodiče jsou zodpovědní za vzdělání svých dětí a škola je pouze jejich podporou na této cestě.

To šéfové jsou přece zodpovědní za úplnost a složení svých týmů. A jsou zodpovědní také za to, že v jejich týmech budou pracovat správní lidé. A kdo jsou to ti „správní lidé“? Jsou to ti, kterým je blízké DNA firmy, zahrnující odpovědi na otázky proč firma existuje nad rámec vydělávání peněz, čeho chce dosáhnout v dlouhodobém horizontu, co firma dělá a zejména pak firemní hodnoty, tedy přístupy a chování, které firma uvnitř preferuje a prosazuje. Takoví lidé totiž mají nejlepší předpoklady pro to, aby byli ve firmě úspěšní.

Jak ale zapojit šéfy do náboru? Zkuste společně napsat pracovní inzerát. Zeptejte se, nejen co bude člověk přesně dělat, ale také jaký má být a co potřebuje skutečně umět (ne co by bylo senzační, kdyby také uměl). Velmi často to bývají dvě až tři věci. Podrobný návod na psaní úspěšných náborových inzerátů si přečtěte v článku Jak napsat pracovní inzerát. Domluvte se na průběhu náborového procesu pro danou pozici a na scénáři rozhovoru s kandidátem.

Nebo mu pomožte založit účet na portálu winwinjob.cz, který je takovou osobní vizitkou šéfa, který chce do svého týmu získat správné lidi. Je to snadné, zabere vám to společně maximálně 45 minut. Šéf odpoví na několik málo, zato důležitých, otázek:

  1. Co mám za sebou? (čím jsem si prošel, jaké mám zkušenosti)
  2. Co se mi kdy nejvíc povedlo? (čeho si jako člověk vážím)
  3. Co se mi nepovedlo? (jak jsem se poučil z svých přešlapů)
  4. Co mám teď v plánu? (co je pro mě nyní důležité, na čem chci pracovat)
  5. Co od lidí očekávám? (s kým se mi dobře spolupracuje)
  6. Co o mně říkají lidi, s kterými pracuji? (jsem schopen od svých lidí získávat zpětnou vazbu)
  7. Co považuji za důležité při vedení lidí? (jaký mám jako šéf styl)
  8. Odkud čerpám energii a co dělám, když nepracuji? (kdo jsem jako člověk, nejen jako profík, co mám rád)

Vypadat to pak může jako na příklad Lukáše Čecha z Etnetery na obrázku níže.

Profil_Lukas_Cech_III

Inzeráty jsou potom také jednoduché, zaměřují se na podstatné informace:

Co budeš dělat; Bez čeho se u nás neobejdeš; Od kdy spolupráce začne; Je možná práce z domova; Kde budeš pracovat; Jaká je za tuto práci odměna a Jaký typ spolupráce budeme mít. Opět jsem použil inzerát Lukáše Čecha.

Profil_Lukas_Cech_II

O firmě se pak uchazeči dozví základní informace jako Kolik nás je, Co děláme a Proč pracovat zrovna u nás a prohlédnou si fotografie v galerii. Nechybí odkazy na profily na sociálních sítích.

Kdybyste potřebovali se založením profilu pomoci, napište petr.hovorka@winwinjob.cz nebo rovnou zavolejte: +420 602 271 011.

Mohlo by tě zajímat

Osobní značka: výhoda každého šéfa

Na pracovním trhu s minimální nezaměstnaností, kde lidé nehledají práci, ale příležitost, je osobní značka šéfa – firmy nebo týmu – velkou výhodou. Lidé nehledají práci – tu mají, hledají příležitost – využít naplno...

Přečti si více

Hledáte si (s)novou práci? Hledejte skvělého šéfa

Jaké to je v té či oné firmě pracovat, rozhodujou ve finále šéfové a manažeři. Hledáte si novou práci, protože se již necítíte být v současné firmě dostatečně oceňováni, rozvíjeni,...

Přečti si více