Osobní značka: výhoda každého šéfa

Inspirace

Na pracovním trhu s minimální nezaměstnaností, kde lidé nehledají práci, ale příležitost, je osobní značka šéfa – firmy nebo týmu – velkou výhodou. Lidé nehledají práci – tu mají, hledají příležitost – využít naplno svůj potenciál, naučit se něco nového nebo pracovat s výjimečným šéfem, který lidem naslouchá, oceňuje jejich práci a poskytuje jim autonomii.

JAK ZAČÍT?

Chcete-li vybudovat silnou značku, potřebujete zejména dvě věci – fokus a konzistenci. Fokus získáte, když si odpovíte na 6 otázek níže, stejně jako to dělají firmy Úspěšné díky lidem (přečtěte si zde). Fokus vám pomůže získat si pevné místo na trhu. Konzistence, která je otázkou každodenního trpělivého dlouhodobého naplňování těchto myšlenek (osobní integrity, hovoříme-li o osobní značce), je pak cestou k důvěře a loajalitě zákazníků a zaměstnanců respektive spolupracovníků.

Jak udělat první krok ke své osobní značce? Udělejte si domácí úkol, „cvičení“, stejně jako ho dělají firmy. Odpovězte na 6 základních otázek (níže), které vám pomohou získat potřebný fokus, stát se srozumitelnými pro okolí, současné i budoucí spolupracovníky.

  1. Co máte rádi, co rádi děláte? (What you love)
  2. K čemu, k jaké změně, byste rádi na světě přispěli? (What the world needs)
  3. Čeho chcete dosáhnout v dlouhodobém horizontu? (What the world needs)
  4. Jaká pravidla chování jsou pro vás důležitá, nepřekročitelná? (What you love)
  5. Pro jakou věc, koho, chcete pracovat a co nabízíte? (What you can be paid for)
  6. V čem spočívají vaše silné stránky? (What you are good at)

Na tyto otázky se můžete podívat také skrze japonský koncept Ikigai.

Ikigai

ŠIŘTE SVOU ZNAČKU

Už máte odpovědi na všech 6 otázek? Smekám, skvělé. Naprostá většina lidí, šéfů, odpovědi na tyto otázky pohromadě nemá. Přišel čas značku poslat do světa, začít ji šířit, posilovat její známost (strong brand = set of meanings & awareness). Mimochodem, docela se mi líbilo 5 tipů Richarda Bransona z Virgin, jak vytvořit úspěšný byznys.

Určitě existuje mnoho cest. Můžete začít psát blog, přednášet na konferencích nebo na školách, natáčet podcast. Všechno toto dává smysl, jsou to však kroky na měsíce a roky. Hned můžete začít tím, že si založíte svůj profil na winwinjob.cz a vystavíte svůj první pracovní inzerát. Jak napsat úspěšný pracovní inzerát si můžete přečíst zde. Pozor – bez inzerátu se váš profil na portálu nezobrazí. Nechceme, aby si uchazeči o práci prohlíželi šéfy, kteří pro ně nemají nabídku. Tip: můžete to udělat tak, že vystavíte inzerát bez určení konkrétní pracovní pozice, třeba jako to udělal Tomáš Havryluk z Alza.

Založení osobního profilu vám zabere maximálně 30 minut. Připravil jsem pro vás manuál s 10 kroky, který vám to ještě více usnadní. Nebo můžete samozřejmě kdykoli napsat nebo zavolat (petr.hovorka@winwinjob.cz; +420 602 271 011).

WWJ_Navod_zalozeni_profilu_titulka-2

▶︎▶︎▶︎▶︎▶︎▶︎ Pro přechod na manuál klikněte ZDE ◀︎◀︎◀︎◀︎◀︎◀︎

Když se v rámci svého consulting byznysu potkávám se šéfy firem nebo s personalisty, s oblibou jim říkám, že nábor není úkol HR. Podle mého názoru má být tým Human Relations (označení Human Resources, lidské zdroje, ode mě neuslyšíte) zejména podporou šéfů, kteří jsou primárně zodpovědní za své týmy. Podobně jako rodiče jsou zodpovědní za vzdělání svých dětí a škola je pouze jejich podporou na této cestě.

To my, šéfové, jsme přece zodpovědní za úplnost a složení svých týmů. Jsme zodpovědní za to, že v našich týmech pracují správní lidé = takoví, kteří umí a zároveň je jim blízké DNA firmy, zahrnující odpovědi na otázky co firma dělá, proč existuje nad rámec vydělávání peněz, čeho chce dosáhnout v dlouhodobém horizontu a zejména pak podle jakých pravidel (firemních hodnot) se ve firmě hraje. Takoví – správní – lidé totiž mají nejlepší předpoklady pro to, aby byli v našich firmách úspěšní a naše firmy pak byly Úspěšnější díky lidem. HR nám může se spoustou kroků pomoci, od toho personalisty ve firmách máme. Sehnat však ty správné lidi do našich týmů (zahrnujících lidi, které přímo vedeme) je však naprosto zásadní úkol, zásadní předpoklad pro úspěch, který bychom neměli na nikoho delegovat.

V dalších článcích vám ukážu, jak najít odpovědi na 6 základních otázek. Mimochodem, právě hledán do winwinjob.cz pár spolupracovníků. Neznáte někoho, koho by mohla tato příležitost zajímat?

Hodně odvahy a štěstí.

Mohlo by tě zajímat

Šéfa si člověk (NE)vybere....

Kolikrát v různých obměnách jsme už slyšeli tohle spojení? A co když se časy mění? Nebo už změnily? A kolik času jste strávili na prvních (většinou) dvou kolech pohovorů, než...

Přečti si více

Chcete získávat správné lidi? Zapojte do náboru šéfy

Přitáhnout správné lidi je na současném trhu práce leckdy nad možnosti HR. S trochou nadsázky říkám, že nábor není úkol HR. Podle mého názoru má být tým Human Relations (častěji...

Přečti si více